Heitetään tyrkyttämisen pelko romukoppaan ja aletaan myymään!

Mulla on ihan jäätävä intohimo ravintoloiden asiakaspalvelutilanteiden analysoimiseen ja kehittämiseen. Mun työhistorian vuoksi, se on mulla niin veressä, etten pysty käymään ravintolassa, ettenkö arvioisi ja havainnoisi palvelutilanteen kulkua.

Halusin tehdä tästä intohimosta itselleni ammatin ja perustin oman yrityksen, jossa haluan auttaa ravintoloita myymään enemmän ja samalla palvelemaan asiakasta paremmin.  

Käyn paljon ravintoloissa ja kiinnitän huomiota siihen, että tarjoilijat eivät hyödynnä suosittelua ja myymistä täysillä. Tämän vuoksi asiakaspalvelukokemus jää asiakkaalle usein valjuksi ja ravintolalta jää extra eurot saamatta. 

Koen itse, että tarjoilijan läsnä olevalla asiakaskohtaamisella ja jo pienellä aktiivisella suosittelulla olisi mahdollisuus nostaa asiakaskohtaista keskiostosta 5-10%. Uskon, että henkilökuntaa valmentamalla, tukemalla, sitouttamalla sekä innostamalla myymisen ja suosittelun kulttuuria saataisiin kehitettyä.

Haluan auttaa ravintoloita myymään enemmän ja vaikuttaa ravintoloiden myynnin kasvattamiseen sekä asiakaspalvelun kehittämiseen.

Päätin selvittää, mitkä asiat tarjoilijoilla myyntityössä tökkii ja minkä vuoksi tarjoilijat kokevat myymisen haastavaksi. Lähdin tutkimaan millaisia myynnin esteitä asiakaspalvelijat kokevat työssään. 

Olen läpikäynyt lukuisia restonomiopiskelijoiden opinnäytetöitä, joissa lisämyynnin ja suosittelun toteuttamista on tutkittu erilaisissa ravintoloissa. Lisäksi olen haastatellut tarjoilijoita, ravintola- ja vuoropäälliköitä ja myös muutamia ketjujohtajia.

Löysin 10 myynnin estettä, jotka jarruttavat myymistä. Olen löytänyt keinoja, miten havaittuja myynnin esteitä voi kumota ja samalla madaltaa kynnystä myymiselle. 

Olen koostanut konkreettisia ohjeita ja myyntivinkkejä, joiden avulla myymistä ja suosittelua on luontevaa lähteä tekemään. 

Toivon, että tarjoilijoiden myymiseen assosioimat tyrkyttämisen ja torjutuksi tulemisen pelot voitaisiin heittää romukoppaan. Haluan auttaa tarjoilijoita oivaltamaan, että myyminen on yksinkertaisesti asiakkaan aitoa auttamista ja palvelemista, jossa on helppo onnistua, kun tunnistaa asiakkaan tarpeet. 

Tarvitseeko sinun ravintolasi henkilökunta tukea myynnin esteiden kumoamiseen, myyntihenkisyyden lisäämiseen sekä konkreettisia työkaluja suositteluun ja myymiseen?

Jos vastasit kyllä, niin liity Myynnin kasvattajat -sisäpiiriin klikkaamalla alla olevaa painiketta!

Sisäpiiriläisenä kuulet ravintoloissa yleisesti havaituista myynnin esteistä ja pääset oivaltamaan keinoja niiden eliminoimiseen. Jaan uutiskirjeissä myös havaintojani, työkaluja ja vinkkejä, joiden avulla voit inspiroida ja motivoida henkilökuntaa kasvattamaan ravintolanne keskiostosta ja myymään enemmän.

Tietoa evästeistä
logo

Tällä sivustolla käytetään evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseksi. Eväste on pieni tekstitiedosto, joka tallennetaan tilapäisesti käyttäjän kiintolevylle.
Evästeitä käytetään lähes kaikilla verkkosivustoilla, eivätkä sivustot välttämättä toimi kunnolla ilman evästeitä.

Välttämättömät evästeet

Välttämättömät evästeet tulisi pitää sallittuna, jotta voimme tallentaa evästeasetuksesi muistiin.

Jos nämä evästeet estetään, emme voi tallentaa asetuksiasi/valintojasi ja joudut valitsemaan joka kerta uudelleen, sallitko vai estätkö evästeet.

Google analytics

Sivusto kerää Google Analyticsiin dataa, kuten kävijöiden määrän ja tietoa mistä sivustolle on tultu.
Tämä auttaa parantamaan palveluamme ja sivustoamme. Googlelle lähetettävä tieto on anonymisoitua.