10 keinoa lisämyyntiin - ilman tyrkyttämistä ja torjutuksi tulemisen pelkoa

Junnaako ravintolasi myynti paikallaan?
Pohditko päivittäin, millä tuotteilla tai keinoilla keskiostosta saataisiin nostettua ilman kampanjointia tai myyntikilpailua? Pyöritteletkö mielessäsi ideoita, millä saisit henkilöstön motivoitua ja inspiroitua tekemään lisämyyntiä ja suosittelua säännöllisesti, niin että kassaan kilahtaisi enemmän euroja joka päivä? 

10 keinoa lisämyyntiin, ilman tyrkyttämistä ja torjutuksi tulemisen pelkoa -koulutus tarjoaa konkreettisia keinoja siihen, miten keskiostosta ja myyntiä voidaan systemaattisesti kasvattaa ja samalla tarjota asiakasta auttavaa ja elämyksellistä asiakaspalvelua. 

Koulutuksessa nostetaan esiin lisämyynnin ja suosittelun toteuttamisessa havaittuja esteitä ja tarjotaan niiden taklaamiseen konkreettiset keinot ja toimintatavat.

Koulutuksen aikana ehditään myös harjoittelemaan lisämyyntiä ja suosittelua käytännönläheisten ja oivalluttavien pienryhmäharjoituksien avulla

suosittelutilanne

Koulutus asiakaspalvelutehtävissä toimiville

Koulutus on suunniteltu ravintoloiden asiakaspalvelutehtävissä toimiville: tarjoilijoille, baarityöntekijöille ja ravintola- ja vuoropäälliköille. Koulutuksen perusosa kestää reilut 2 tuntia.

Lisäkoulutusosio esihenkilöille

Perusosan jälkeen koulutusta jatketaan vielä tunnin ajan esihenkilöiden kanssa. Koulutuksen lisäosassa keskitytään myynnin suunnittelun ja sen johtamiseen. Esihenkilöille annetaan eväät ja työkalut niin lisämyynnin kuin suosittelevan myynnin suunnitteluun sekä henkilöstön motivoimiseen, tukemiseen ja palautteen antamiseen.

Koulutuksen toteutustapa

Koulutuksen paras toteutusmuoto on läsnäkoulutus, jolloin vuorovaikutteisuus on optimaalisinta ja pienryhmätyöskentely inspiroivaa. Myös etäkoulutus verkon yli mahdollinen. Ihanteellinen osallistujamäärä max 12-15 henkilöä.

Haluaisiko teidän ravintola lähteä kasvattamaan myyntiä
lisämyynnin, suosittelun ja asiakaslähtöisen asiakaspalvelun avulla?